. Ma Béla napja van.
MÁV

MÁV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menetrendi információk

MÁVDIREKT: 06-40-49-49-49

Web: http://elvira.mav-start.hu/

 

 

Vasútállomások Kőbányán

 

Kőbánya alsó vasútállomás

 

A vasúti megállóhely a Liget térnél található.

 

Felvételi épület: A mai állomásépület 1944-ben épült Kamarássy Jenő építész tervei alapján.

 

Vasúti vonalak:

100 Budapest – Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza

142 Budapest – Lajosmizse – Kecskemét

 

Belföldi pénztár:

Cím: 1102 Budapest, Liget tér 1.

 

 

Nyitva tartás:

Hétfő-vasárnap: 03:00-12:20, 12:40-15:50, 16:15-23:00

 

Jegykiadás: gépi menetjegykiadás

 

Átszállási lehetőségek:

Villamos: 3, 28, 62, 62A (Kőbánya alsó vasútállomás)

Autóbusz: 9, 95, 109, 117, 151, 162, 162A, 185, 217 (Kőbánya alsó vasútállomás)

 

 

Kőbánya-Kispest vasútállomás

 

A mai felvételi épületet 1977-ben adták át, Kőváry György Ybl-díjas építész tervei szerint épült át.

 

Vasúti vonalak:

100 Budapest – Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza

142 Budapest – Lajosmizse – Kecskemét

150 Budapest – Kunszentmiklós – Tass – Kelebia – Szabadka

 

Belföldi pénztár:

Cím: 1105 Budapest, Vaspálya út 10.

 

Nyitva tartás:

Hétfő-vasárnap: 03:00-00:50

 

Megjegyzés: A pénztár nyitvatartási idejében a 3-as és a 4-es pénztárablakokban a Volánbusz Zrt. bérletei is megválthatók. A megvásárolható termékek köréről kérjük, érdeklődjön a pénztárakban.

 

Jegykiadás: gépi menetjegykiadás

 

Átszállási lehetőségek:

Metró: 3 (kék)

Autóbusz: 68, 85, 85E, 93, 98, 98E, 136E, 148, 182, 184, 193E, 200E, 201E, 202E, 282E, 284E (Kőbánya-Kispest M)

 

 

Kőbánya felső vasútállomás

 

Az állomás a Hungexpo mellett fekszik, a sínek töltésen haladnak. A Hungexpo legközelebbi, IV. kapuja az állomás közvetlen közelében található. A peront az aluljárón keresztül elhagyva juthatunk a IV. kapuhoz.

 

Vasúti vonalak:

120 Budapest – Szolnok – Békéscsaba – Lőkösháza – Arad

273 Budapest-Nyugati – Budapest-Keleti külső körvasút

80 Budapest – Hatvan – Miskolc – Sátoraljaújhely

 

Belföldi pénztár:

Cím: 1102 Budapest, Kolozsvári út 2-4.

 

Nyitva tartás:

Hétfő-vasárnap:04:20-22:20

Megjegyzés: ebédidő: 11:50-12:10

 

Jegykiadás: gépi menetjegykiadás

 

Átszállási lehetőségek

Villamos: 37, 37A (Kőbánya felső vasútállomás)

Autóbusz: 100 (Kőbánya felső vasútállomás)

 

(Néhány perc sétával, vagy egy megálló a 37, 37A villamossal):

Villamos: 3, 28, 62, 62A (Élessarok)

Autóbusz: 85, 162, 162A (Élessarok)

5-10 perc közötti sétával: Autóbusz: 185 (Harmat utca)

 

 

Rákos vasútállomás

 

1884-ben az állomást Siemens biztosítóberendezéssel szerelték fel, a központi állítású váltókat és jelzőket ún. villamos blokkzár ellenőrzése alatt lehetett tartani.

1901-ben itt létesült Magyarország első erőműves biztosító berendezése az állomás Kőbánya felső felőli végén. Ez már ún. elektrodinamikus berendezés volt, villamos állítású váltókkal és karos jelzőkkel. A Siemens cég szerelte ezt is. 1904-ben a körvasút miatt a berendezést a módosult vágánykapcsolatok szerint átalakította, az 1944-es bombatámadásig kifogástalanul működött.


Vasúti vonalak:

120 Budapest – Szolnok – Békéscsaba – Lőkösháza – Arad

80 Budapest – Hatvan – Miskolc – Sátoraljaújhely


Belföldi pénztár:

Cím: 1106 Budapest, Jászberényi út 90-92.

 

Nyitva tartás:

Hétfő-vasárnap: 04:15-22:10


Megjegyzés: munkaközi szünet: 11:50-12:10

 

Jegykiadás: gépi menetjegykiadás


Átszállási lehetőség:

Közvetlenül a felvételi épület mögött

Autóbusz: 161, 161A, 162, 162A, 168E (Rákos vasútállomás)

 

Néhány perc sétával vagy egy megálló

Autóbusz: 68 (Athenaeum Nyomda)

A sínek túlsó oldalán

Autóbusz: 67 (Fővárosi kertészet)

 

Forrás: http://www.mav-start.hu/

 

 

Kőbánya-Hízlaló vasútállomás

 

Az állomást 1877-ben adták át. Abban az időben a magyar sertéskereskedelem az aranykorát élte. A XIX. század elején a mostani Fradi-pálya környékét jelölte ki a pesti tanács sertéstelep céljára, s ez mintegy harminc évig megfelelő volt a feladatra. De mivel az első vasúti beruházások elkerülték a városrészt, a kereskedők továbbálltak, egy olyan területet kerestek, ahol belátható közelségben volt az új technikai csoda, a vasút. Így esett a választásuk Kőbányára, ahol a ceglédi vonal átadásával (1847) közvetlen kapcsolat létesült Pesttel.

1877-ben, amikor átadták a déli összekötő vasúti hidat, s ezzel létrejött a közvetlen vasúti kapcsolat budai és a pesti oldal között, ekkor fektették le a Ferencvárosról a sertésszállásokhoz vezető szárnyvonalat is, melynek centruma lett a Kőbánya-Hizlalónak nevezett állomás, ami azután keleti irányban rácsatlakozott a szolnoki vasútvonalra is. Eredetileg kizárólag csak teher-pályaudvari funkciót látott el, 1895-ig oly mértékű forgalmat bonyolított, hogy az itt dolgozók méltán gondolhatták, ez a világ közepe: az 1880-as években átlagosan már napi 1500 sertést vagoníroztak be itt.

Az 1895-ös sertésvész is nagyban hozzájárult az állomás és a környék visszafejlődéséhez. Később az 1910-es években a környező területeken ipartelepeket hoztak létre, ami továbbéltette a vasutat. Az állomás akkoriban átrakó funkciót látott el.

1955-ben indult meg villamos képében a személyforgalom (a mai 3-as villamos). A kőbányai erőmű átadásával ismét fénykorát élte az állomás. Akkoriban négy vágány is keresztezte a Bihari utat, hosszú perceket kellett várni a villamosnak és az autósoknak, hogy a szakállas sorompó felemelkedjen.

A rendszerváltást követően a forgalom teljesen visszaesett, a négy vágányú útkereszteződésből csak a mai ismert egy vágányt hagyták meg.

Több mint tíz éve tervezik a terület rendezését. Ismételten felröppent a hír, hogy a meglévő vágányokat felszedik. Az épület sorsa megpecsételődni látszik.

 

Forrás: Magyar Narancs, Legát Tibor cikke (2008.január)

Intézmények - Szolgáltatók
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Bármilyen előzmény nélkül, mint derült égből a villámcsapás, én is úgy találkoztam először Magyar Péter nevéve...
Bővebben >>