|
|
|
Tweet |
|
|
|
Amellett, hogy felnőttként is szeretnénk lépést tartani, nem egyszerű kimazsolázni a sok újdonságból, hogy mi is az, ami a gyereknek hasznára válik, miközben a szellemi és lelki fejlődésére pozitívan hat. Jó lenne, ha használható programozási alapismereteket szerezne, ám mégsem ülhet a csemete egész nap a számítógép előtt. Kiváló megoldás lehet például, ha programozható játékokat szerzünk be.
Mit fejlesztenek a programozható játékok?
A játékokat úgy fejlesztették, hogy minden korosztály megtalálja köztük a neki valót. Az egyszerűbb, érintésre utasításokat végrehajtó kisállatok a kisebbek (3-4 évesek) kedvencei lesznek. A nagyobbak már összetettebb feladatokat tudnak programozni a játékaikba. Az építős vagy útvonal-kijelölős játékokkal fejlődik a térlátás mellett az előrelátás is. A gyerek megtanulja általuk, hogy ahhoz, hogy bizonyos eredményt elérjen, milyen apróbb lépések egymásutánjára van szükség. Így a kombinációs készsége is fejlődik.
Ki gondolná, hogy egy gyerekjátékkal két legyet is üthet egy csapásra?
Már a legkisebbek számára is készülnek olyan interaktív, programozható játékok, amelyek amellett, hogy alapvető programozási ismereteket tanítanak, még akár házi kedvencként is funkcionálhatnak. Ha már hallottad a gyermeked szájából a rettegett mondatot: „kutyát/cicát akarok”, de épp nincs lehetőséged arra, hogy élő állatot tarts otthon, kiváló pótlék lehet egy robotkutya. Egyszerű utasításokkal irányítható: ha egy ujjal érnek hozzá, jobbra és balra, ha két ujjal, pedig előre halad.
Egy kicsit idősebbek pedig az őskorba utazhatnak vissza egy robotdínó hátán. A dínót már meg lehet tanítani arra, hogy merre menjen. Menet közben pedig izgalmas nyomon követni azt, hogy sikerült-e a kívánt útvonalra programozni.
Programozható játékok kis építészeknek
A tárgyak mozgatására is alkalmas robot az építési és bontási folyamatokban lesz a gyermek játszótársa. A 150-féle programozható mozdulattal ellátott robot szinte megunhatatlan. A hozzá járó kártyák segítségével pedig ellenőrizni lehet, hogy a robot minden mozdulatában azt teszi-e, amire programozta a gyerek. Talán mindannyiunk nevében üzenhetem innen a fejlesztőknek: hasonló robotot kérnek a szülők a következő karácsonyra, beprogramozható összerakodó funkcióval.
Szintén az iskolás korosztály kedvelt játéka a rajzoló robot, amelyet számítógépről vagy tabletről is irányíthatunk. A megadott feltételek alapján a robot itt egy A4-es vagy annál nagyobb rajzot készít el. A kézzelfogható eredmény élményével fog gazdagodni a gyermekünk. |
|
|
|